måndag 9 mars 2009

Så var det...

... dags att börja längta till nästa helg då.

Måndagar leder ju ofta till drömmar om fredagar och lördagar.

I helgen har jag lyckats förflytta mig mellan olika platser i rasande fart. För att vara mig. Under den tidsramen jag hade.

Fredagen tillbringades inte på jobbet utan i sängen, jag hade så satans ont efter onsdagens bravader på närsjukan att jag stannade hemma. Tydligen lever min kropp lite on the edge nu, med en risk för infektion/inflammation på halsen. Men inte kroppens hals, utan bildligt talat. Det är magen jag har ont i. Således kan jag fortsätta med mina blå Camel som om inget hänt. Vilket det inte har. Med min hals alltså.

Sängliggande är oftast underskattat men om man har ett jobb där det ingår tre timmar spring per dag så blir man lite rastlös. Det är där TV:n kommer in i bilden. Jag och Joel, min trogne vapendragare och andra hälft zappade oss fram i comhems basutbud (förenigsavtal, jävligt praktiskt) utan att finna något av värde. Typ såhär:

Jag: Ja, men där var ju Supernanny enne kan vi se och så massa skrikungar man hatar!?
Joel: Ja DET är ju bra!
Jag: Kolla, advokaterna! Fan va hemskt att vara advokat och försvara äckel. Jag skulle passa bättre som åklagare. Anklaga folk för saker...
Joel: Får jag se en tutte?

JA. Han sa det.

Vi begav oss iallafall till systembolaget för storshopping, det var en traumatisk upplevelse eftersom vi utpekades som halvtjuvar när vi råkade betala tio spänn för lite i kassan och var halvägs ut när mongokillen i kassan kom på det och gastade för full hals. Jag blir förbannad bara jag skriver om det så jag skiter i det.
Vi drog hem till Anna, fick skjuts i hennes underbara bil och drack öl med tillhörande skvaller.

I lördags var det traditionsenligt melodifestivalstittande hemmas hos Joel. Det var nice. Det var drinkar och chips och så fick man ju se Caroline-spektaklet typ tre(!) gånger. Underbart.

Igår var vi och såg "män som hatar kvinnor". Det var lite obehagliga scener i den. Den var bra. Skådisarna var bra. Jag mådde bra för jag fick plockgodis av Joel. OCH! Inte att förglömma: Min favvoparfym om luktar så in i baljan gott vettni! BRA!

Idag är det måndag :(

1 kommentar:

Vitina sa...

aaa trevligt va de den fredagen=) tihi
ååå jag vill också se den filmen jue!