måndag 13 april 2009

Mjau

Långhelgen tog slut snabbare än en vanlig helg. Det är som fan att det alltid ska vara så. Kan man inte ta bort det faktum att tiden går snabbare när man har roligt och göra tvärt om?

Måndags-söndags-hybrid-ångesten till trots känner jag mig nöjd med att ha sovit, att jag och J gemensamt konsumerat en och en halv flaska sprit inklusive fem paket cigg på en altan och ändå lyckats gå ut med en hund, att jag läst en hel bok som sög men lyckades förvränga min dåliga erfarenhet av blaskan till att lämna den på tuben med en liten hälsning i till någon som hade mod nog att ta den och läsa den efter mig. Jag såg när en tjej tog den. Jag kände mig som världens snällaste. Trots att boken var fördummande dålig.

Jag köpte hursomhelst bokhelvetet på Pressbyrån. Pocketutbudet där är under all kritik, vilket inte är konstigt eftersom det inte är en bokaffär. Man kan välja på Håkan Nesser och random chic-lit. Jag har läst alla Nesser eftersom jag åkte bil mycket förra sommaren, och åker tåg mycket nu. Tidsramen min dag följer efterliknar Pressbyråns lägen och dagliga tidsram, därav mitt trogna tragglande genom deras pockethylla.

Det blev Chic-lit denna gång, och har man läst en har man läst alla. Någon enligt rådande ideal halvful kvinna som läskigtigt nog är normalviktigt och inte underviktig ( fan va skabbigt, bara det liksom...) får inte mannen hon vill ha för hennes brudpolare är snyggare men alla är ju ändå jätterika och har av någon anledning tid med manikyr, pedikyr, besök hos frissan, luncher i Paris och drink-pimplande varje kväll. Det efterföljs av att de går hem och badar i lavendelros-skum och dricker champagne, glider runt i högklackade fjäderbeklädda tofflor hemma och har värsta lägenheten på Manhattan eller motsvarande beroende på vilket land det hela utspelar sig i.

I slutet blir de förlovade med sin chef som de kommer på att de älskar och så är cirkeln sluten, de går ner fem kilo, träffar en man som tjänar bättre och styr över deras arbetssituation, dumpar sin väninna av avundsjuka och färgar håret blont. Lyckliga tills döden skiljer dem åt. Fy fan.

Jag har filat på en lista på saker jag ska lyckas med till sommaren... Men den kom jag på att jag ändå inte vill lägga ut här (pga tråkfaktorn) så skitsamma.

Gå ut i solen.

3 kommentarer:

Vitina sa...

haha... va hade du lämnat för medelande i boken du lämnade på tunnelbanan?

Pinoccia Piratan Pippidoll sa...

"Den här boken är dålig"

HAHAHA

Vitina sa...

hahaha okej=)